Общината стартира обществена поръчка за избор на доставчик на софтуер, като се очаква процедурата да продължи около 5-6 месеца. След нейното приключване в началото на 2016 г. можем да имам първите реализирани стъпки, заяви кметът на града Иван Портних, цитиран от Дарик радио.

Паркирането ще стане платено първо на най-конфликтните места в идеалния център, като все още не са определени точни граници.

Обхватът на „синята зона“ ще се разширява поетапно, за да не се създава изкуствено напрежение, каза още кметът. По негови наблюдения шофьорите избягат изградените платени паркинги и те рядко се запълват дори наполовина.

Портних даде пример с паркинга на Фестивалния и конгресен център.

„Истината е, че опции за паркоместа в центъра на града няма. Градоустройството е такова, че уличките са тесни и няма пространства за подземни или надземни паркинги. Оглеждаме като възможности стар проект за изграждане на паркоместа под училищните дворове, което е една от възможните алтернативи. Докато няма реално санкциониране за неправилно паркиралите, каквито и паркоместа да бъдат изградени те няма да се използват“, добави Портних.

Броят на служителите, отговарящи за налагането на глоби на шофьорите, оставили си колите върху тротоари или зелени площи, ще бъде увеличен. Това ще се стане след като бъдат запълнени свободните щатове на „Общинска полиция“, към която ще се преназначат „униформени“ от Областната дирекция на МВР.

След среща с нейното ръководство за първи път полицаи са се включили в глобяването на водачи нарушители в Морската градина.

Иван Портних откри нов паркинг до входа на училище „Гео Милев“ в район „Младост“. Проектът е на стойност 130 000 лв., като финансирането е от общинския бюджет. С пари от него тази година ще бъдат ремонтирани 100 000 кв. м тротоарни площи. През следващия програмен период местната администрация възнамерява да кандидатства с проекти за облагородяване на междублоковите пространства по оперативната програмата „Региони в растеж“. По нея се очаква Варна да получи 100 млн. лв.