В момента пътуването по това трасе отнема 49 минути, установи проверка на кмета на Варна Иван Портних в присъствието на журналисти в четвъртък.

„Експериментът“ да се проследи най-натовареният за градския транспорт маршрут преди реконструкцията му показа, че забавянията по трасето идват основно от чакане по светофари и от по-ниската скорост, която поддържат водачите, за да пазят новите автобуси по неремонтираните варненски булеварди.

Очаква се след реконструкцията на шест варненски булеварда по т. нар. BRT коридор и въвеждането на системата МГОТ, осигуряваща предимство на автобусите на кръстовищата, времето по същия маршрут - от най-западната до най-северната точка на града, да се намали до 40 мин.

Най-голямото предимство за гражданите от приключването на проекта за „Интегриран градски транспорт“ е това, че те ще могат да пътуват с един билет по 2 линии, докато стигнат крайната точка. Все още се уточнява за какъв период от време – 1 или 2 часа, ще важи закупеното билетче, обясни кметът Иван Портних и уточни, че е поел ангажимент към варненци цената на билетите да не се повишава.

Допълнителни удобства ще донесе и новата транспортна схема на града, която ще осигури нови линии до труднодостъпни в момента места – като МБАЛ „Св. Марина“, и ще направи маршрутите и спирките по-удобни за гражданите, и ще намали нуждата от прекачвания.

Експерименталното пътуване с кмета започна от обръщача в кв. „Владиславово“ със силен автоматичен сигнал до шофьора, който той ще получава от автоматизираната система за управление на градския транспорт всеки път, когато трябва да тръгне по маршрута.

На екрана в началото на автобусния салон пътниците можеха да видят коя е следващата спирка, карта на маршрута, както и разписание на автобусите. Същата информация те получават и от гласово съобщение.

Електронна информация за разписанието ще има изложена на 150 спирки в града. Звуков сигнал ще известява незрящите пътници кой номер автобус се приближава към спирката.

Всички спирки по BRT коридора ще бъдат изградени отново, за да отговаря височината им на рампите на новите автобуси и за да могат майки с колички и инвалиди лесно да се качват на градския транспорт.

По време на пътуването кметът Иван Портних и зам.-кметът Христо Иванов подробно обясниха, какви промени ще има по шестте булеварда.

Все още в проекта присъстват 2 варианта за маршрут на скоростния коридор, но по общо мнение на специалистите по-удобен е този, минаващ от терминала в кв. „Владислав Варненчик” по бул. „Константин и Фружин”- „Трети март”- „Янош Хуняди”- „Владислав Варненчик”- „Мария Луиза”- „Осми приморски полк”- „Васил Левски”- ул. „Василаки Пападопулу” до терминал „Бриз”.

Бул. „Янош Хуняди” ще бъде разширен с нови ленти, а по „Мария Луиза“ ще бъдат увеличени съществуващите. От кв. „Владиславово“ ще започва и най-дългата велоалея във Варна, който ще се движи по бул. „Вл. Варненчик“. Успоредно ще има и друга – по Сливница.