Това съобщи за Topnovini.bg Димчо Иванов, председател на синдикат "Авто 94".
Преди два дни Иванов е отговорил на искане на Комисията за защита на конкуренцията и е депозирал становище на синдиката относно исканите промени.
"В случай, че уважи изтъкнатите в писмото доводи, комисията може да издаде предписание и евентуално да наложи глоби, но не може да задължи ресорното министерство да инициира исканите промени", уточни синдикалистът.
Проблемите на таксиметровите шофьори са многобройни и положението се влошава все повече, коментира ситуацията Димчо Иванов.
Преговорите за адекватни промени в съществуващото законодателство текат още от 2007 г., но резултат няма.
Освен солидните глоби, по-големи от годишната заплата на таксиджиите, на гърбовете им тежат още задължението да носят по пет документа, за да не бъдат санкционирани, които също струват скъпо, както и възможността да изгубят право да карат автомобилите си.
"Някои от колегите купиха 7-годишни коли и ако се приеме лицензът да бъде отнеман след 10-ата година, представете си какво ги очаква. За какво са дали парите си тогава", пита Иванов.
Основното искане на таксиметровите шофьори е минималната тарифа на таксиметровите услуги да не пада под себестойността на услугата.
В противен случай се стига до монопол. Това е причината и за сигнализирането на Комисията за защита на конкуренцията.
Още в първите дни на 2015 г. Димчо Иванов предупреди, че се обмисля нов протест.
Тогава той заяви, че ще настояват за промяна на Закона за автомобилните превози, като целта е отделяне на дейността на таксиметровите шофьори както е в цял свят.
"Редно е контролът да бъде поет от КАТ и от общините", коментира Иванов.
Синдикалистът обясни, че съществуващата Изпълнителна агенция "Автомобилна администрация" е доказала, че не спазва закона. Констатирани са редица нарушения, към момента се водят около 50-60 дела.
Публична тайна е купуването на шофьорски книжки, като през 2014 г. цената на документ за шофьорска правоспособност се е търгувал за 1300 лв.
"Всичко това води до война по пътищата, до все повече загинали", категоричен бе синдикалистът.
Според него КАТ трябва да упражнява контрола върху шофьорските изпити.
Преди два дни Иванов е отговорил на искане на Комисията за защита на конкуренцията и е депозирал становище на синдиката относно исканите промени.
"В случай, че уважи изтъкнатите в писмото доводи, комисията може да издаде предписание и евентуално да наложи глоби, но не може да задължи ресорното министерство да инициира исканите промени", уточни синдикалистът.
Проблемите на таксиметровите шофьори са многобройни и положението се влошава все повече, коментира ситуацията Димчо Иванов.
Преговорите за адекватни промени в съществуващото законодателство текат още от 2007 г., но резултат няма.
Освен солидните глоби, по-големи от годишната заплата на таксиджиите, на гърбовете им тежат още задължението да носят по пет документа, за да не бъдат санкционирани, които също струват скъпо, както и възможността да изгубят право да карат автомобилите си.
"Някои от колегите купиха 7-годишни коли и ако се приеме лицензът да бъде отнеман след 10-ата година, представете си какво ги очаква. За какво са дали парите си тогава", пита Иванов.
Основното искане на таксиметровите шофьори е минималната тарифа на таксиметровите услуги да не пада под себестойността на услугата.
В противен случай се стига до монопол. Това е причината и за сигнализирането на Комисията за защита на конкуренцията.
Още в първите дни на 2015 г. Димчо Иванов предупреди, че се обмисля нов протест.
Тогава той заяви, че ще настояват за промяна на Закона за автомобилните превози, като целта е отделяне на дейността на таксиметровите шофьори както е в цял свят.
"Редно е контролът да бъде поет от КАТ и от общините", коментира Иванов.
Синдикалистът обясни, че съществуващата Изпълнителна агенция "Автомобилна администрация" е доказала, че не спазва закона. Констатирани са редица нарушения, към момента се водят около 50-60 дела.
Публична тайна е купуването на шофьорски книжки, като през 2014 г. цената на документ за шофьорска правоспособност се е търгувал за 1300 лв.
"Всичко това води до война по пътищата, до все повече загинали", категоричен бе синдикалистът.
Според него КАТ трябва да упражнява контрола върху шофьорските изпити.