Това съобщи за Topnovini.bg Димчо Иванов, председател на синдикат "Авто 94".

Преди два дни Иванов е отговорил на искане на Комисията за защита на конкуренцията и е депозирал становище на синдиката относно исканите промени.

"В случай, че уважи изтъкнатите в писмото доводи, комисията може да издаде предписание и евентуално да наложи глоби, но не може да задължи ресорното министерство да инициира исканите промени", уточни синдикалистът.

Проблемите на таксиметровите шофьори са многобройни и положението се влошава все повече, коментира ситуацията Димчо Иванов.

Преговорите за адекватни промени в съществуващото законодателство текат още от 2007 г., но резултат няма.
Освен солидните глоби, по-големи от годишната заплата на таксиджиите, на гърбовете им тежат още задължението да носят по пет документа, за да не бъдат санкционирани, които също струват скъпо, както и възможността да изгубят право да карат автомобилите си.

"Някои от колегите купиха 7-годишни коли и ако се приеме лицензът да бъде отнеман след 10-ата година, представете си какво ги очаква. За какво са дали парите си тогава",
пита Иванов.

Основното искане на таксиметровите шофьори е минималната тарифа на таксиметровите услуги да не пада под себестойността на услугата.
В противен случай се стига до монопол. Това е причината и за сигнализирането на Комисията за защита на конкуренцията.

Още в първите дни на 2015 г. Димчо Иванов предупреди, че се обмисля нов протест.
Тогава той заяви, че ще настояват за промяна на Закона за автомобилните превози, като целта е отделяне на дейността на таксиметровите шофьори както е в цял свят.

"Редно е контролът да бъде поет от КАТ и от общините", коментира Иванов.

Синдикалистът обясни, че съществуващата Изпълнителна агенция "Автомобилна администрация" е доказала, че не спазва закона. Констатирани са редица нарушения, към момента се водят около 50-60 дела.

Публична тайна е купуването на шофьорски книжки, като през 2014 г. цената на документ за шофьорска правоспособност се е търгувал за 1300 лв.

"Всичко това води до война по пътищата, до все повече загинали", категоричен бе синдикалистът.

Според него КАТ трябва да упражнява контрола върху шофьорските изпити.