Идеята е то да се движи по 3 направления - от летището към центъра и от центъра до Златни пясъци и до кв. "Галата", съобщава chernomore.bg. Този тип транспортно средство е много удобно, тъй като не натоварва трафика, а графикът, по който се движи, се спазва стриктно и няма закъснения. Освен това, тъй като се задвижва от ток, не замърсява околната среда, обясни Крайчев.
Монорелсово наземно метро всъщност е превозно средство, което се движи само по една релса. Мотрисата може да е закрепена над или под нея. Задвижването на вагоните и при двата вида е с електричество. При едни придвижването става посредством гумени колела, при други с въже, ролки и т.н. Самите релси пък се крепят на колони, които са с височина около 5 метра.
Предимствата на монорелсовото наземно метро е, че е сравнително безопасно, по-евтино е от подземното метро, няма риск от катастрофи, не може да дерайлира. Най-големият плюс е, че влакчетата са екологично чисти превозни средства. Шумът е значително намален поради гумените колела, обясни Крайчев. Освен това, според него, наземното метро ще придаде модерна визия на градския транспорт и на града.
Строителството на съоръженията за вагончетата може да стане сравнително бързо, каза зам.-кметът. Строежът на колоните е на малка площ и няма да се затваря движението. Отливането на бетонови греди става извън строителната площадка, на която те само се монтират, допълни той.
Свилен Крайчев уточни, че за изграждането на 1 км. от съоръжението трябват около - 20 000 000. Като за начало можем да започнем с линията от летището до центъра на Варна, която е 8 км. Сумата не е толкова голяма. Освен това за финансирането могат да се използват различни програми на европеския съюз, каза зам.-кметът.
Към момента градският транспорт във Варна се използва всекидневно от около 120 000 пътници или от около 40 милиона годишно. Подобна бройка предполага, а и задължава, да се мисли мащабно за подобряване организацията на транспортната схема, а така също и за прилагането на нови и модерни методи за транспорт, коментира Крайчев.