В изпълнение на проекта са разработени стратегии за развитие и на Бургас, Добрич и Странджа, предаде БГНЕС. Основният фактор за постигането на този международен имидж ще продължи да бъде варненското пристанище с неговата добре развита корабна индустрия, смятат от екипа, изготвил плана.
Според него след 22 години Варна трябва да бъде едно прекрасно място за живеене, в което са съчетани високоразвита градска среда, възможности за работа, исторически и културни забележителности и чисто море. Установяването на по-добри и работещи взаимоотношения между бизнеса и научните институти е залегнало още в стратегията. Необходимо е да бъде изграден общ подход за развитието на индустрии различни от корабната и туризма.
Развитието на инфраструктурата за отдих и туризъм трябва да продължи, но като се акцентира на запазването на зоните с чувствително биоразнообразие.
Друга задача е увеличаването на зелените площи чрез създаване на горски пояси южно от града и нос Галата. Трябва да се инвестира и в изграждането на модерни пристанищни съоръжения, за да се предотврати замърсяването на околната среда.
За постигането на качество на живот в съответствие с европейските стандарти е необходимо да се изготви нов териториален план, който адекватно да отразява прогнозите за развитие. Той трябва да цели популяризиране на природното и културно наследство, край на свръхзастрояването, приоритетно развитие на висококачествени жилищни сгради.
Като идея във визията е залегнало и създаването на местна марка “Златни пясъци” в подкрепа на развитието на идентичността на Варна. Българските предприемачи трябва да разберат, че с малко инвестиции и добро качество могат да привлекат повече туристи и по-големи доходи, каза за медиите Рене Бустен, ръководител на проекта “Моят бряг” от холандската страна.
Според него нашите хотелиери трябва да инвестират в благоустрояването на пространствата около туристическите им обекти, което ще доведе до по-високи цени на предлаганите туристически услуги. Трябва да се работи и за развитието на културния, конгресния, spa и еко туризма, посочи Бустен.
Трябва да се инвестира в подготовката на кадри, които ще могат да обезпечат туризма целогодишно, заяви Лидия Станкова, директор на Дирекция “Устройство на територията” към Министерство на регионалното развитие и благоустройството. Тя коментира, че заради забавянето на приемането на Закона за Черноморското крайбрежие ценна територия е урбанизирана стихийно.
В момента се разработват нови Общи устройствени планове на черноморските общини, като те трябва да бъдат готови до две години. Очаква се скоро да бъдат приети ОУП на Поморие и Приморско, информира Станкова. В процес на съгласуване са плановете на Созопол, Царево и Аврен и плановото задание на Шабла. Предстои да бъде съгласуван и предварителният проект за ОУП на община Варна, която сама финансира изготвянето му.